Snöööar!!

Nu har vi ätit stekt salt sill för tredje dagen i rad!!!! Björn och H lagade stekt salt sill i fredagskväll och bjöd mig och U på. Salt var den i alla fall och jag vet inte när jag har druckit så mycket som efter detta. Nästa gång får vi nog urvattna den lite längre. Men gott var det.
Vi har minsann lite snö här också. Första snön kom för lite mer än en vecka sedan och har fått ligga kvar. Idag har det snöat lite smått hela dagen så Björn får kanske redan användning för snöplogen som han var och hämtade i fredags.

En kväll var jag in till grannen och stämplade ljus och så här fina blev de. Roligt var det.




I torsdags kväll var vi i Ränneslövs kyrka på julkonsert som varade i 2 timmar. Magnus Johansson och Eddie Oliva och Marcos Ubeda bl.a och det var mycket fint och julstämningen infann sig. Vi var där 35 min innan det började och då var det nästan fullt i kyrkan, de hade börjat släppa in redan 1 timma före, snacka om att folk är ute i god tid.



Kommentarer

Ulla sa…
Jaaa det var minsann en go middag dom fixade till snabbt och enkelt. Hann ju inte virka många varv på sjalen.

Men var lite besviken att inte Björn hade varit ut med plogen och fixat gången, när vi skulle gå till J i eftermiddag. Eller den går inte in mellan träden??
Ha,ha,ha, fäll några träd så kanske det går!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch