Julefrid

Så är snart denna julen överstökad. Julafton gick i lugnets tecken, jag fixade lite med maten, tittade på Kalle Anka och Julkonserten. Därefter körde jag till kyrkogården och tände ljus och sedan in och hämtade min mor. Det var bara vi tre i år och det har aldrig hänt att vi varit så få en julafton, men det gick hur bra som helst. Vi åt och tittade på Tv, vilket jag aldrig gjort någon julafton tidigare, delade ut varsin julklapp och vid 22 tiden körde jag hem för mor. Kom i säng vid 23 och hade funderingar på att gå upp och gå ner till julottan på morgonen. Men vi hade -15 grader när jag la mig så när klockan ringde stängde jag av den och fortsatte sova någon timme till. På morgonen hade vi -20. Kanske tur att jag inte tog morgonpromenaden. Dagen har också varit rena lugnet men framåt em bestämde jag mig för att jag måste ut en sväng. Klädde på mig ordentligt och tog en promenad på 45 min och det var jätteskönt, det bet i kinderna men vad gjorde det, jag frös ju inte och det kändes såå bra. I morgon em ska vi fira jul med barnbarnen från Ö Karup, ska bli roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch