Nyårsafton

Så är snart ett år till ända igen, tiden bara rusar iväg, inte längesedan det var sommar tycker jag.
Julafton var ju riktigt lugn, bara jag, mannen och min mor, inga barnbarn, som vi givetvis saknade mycket. Men Annandagen kom Nette med familj och vi firade julafton igen med julklappar och julmat. I år körde vi också julklappsspelet och det tror jag att barnen tyckte var lite roligt. När de kom vid 18 tiden så kom de från Kristianstad där de hade varit och hämtat en liten hundvalp, och liten var den verkligen, inte större än vår katt. Som för övrigt inte alls gillade att det kom en inkräktare så hon valde att gå ut. Men lite nyfiken var hon allt för hon kom in en gång till för att kolla men gick igen. Den lille hunden är en Tibetansk terrier och heter Egon!!!
Kallt har det varit -10 ner till -20, så det gäller att hålla kaminen med ved hela tiden, så himla skönt att ha den och bara kura ner i värmen framför Tv,n.
Temperaturen skiftar verkligen, i onsdags var det -10 grader mitt på em, jag tog en promenad in till mor och när jag gick hem var det -12, det kändes allt i kinderna. I går kväll hade vi +0,5 och i morse -7 och dimmigt. Hela dagen har det varit dimmigt och det sägs att vi ska få plusgrader till kvällen och ev snö eller regn och mycket blåsigt. Inget vidare att se fram emot, och mycket raketer lär vi inte kunna se i natt.
Från min promenad i onsdags.

Utsikten från fönstret i onsdags och så här ser det ut idag.

Ett riktigt Gott Nytt År till er som läser min blogg.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch