Fri fågel

Igår kom katten in med en fågel, jamade som sjutton och visade stolt upp den. Hade lagt den på golvet och den såg död ut men när jag kom fram så såg jag att den andades i alla fall. Tog den och bar in den i badrummet och la den på en tidning på elementet. Det såg inte ut att vara mycket liv i den och den andades väldigt fort. På kvällen när jag kom och skulle titta till den så blev den rädd och visade att den kunde flyga en liten bit. Vad glad jag blev! Den fick stanna kvar inomhus över natten och i förmiddag öppnade jag fönstret och när jag närmade mig fågeln så bara flög den rakt ut genom fönstret. Då kändes det mycket bra ska jag säga, hoppas bara att allt är bra med den fortfarande. Detta är nackdelen med katter, att de tar möss är ju bra men att inte fåglarna kan få vara ifred är mindra bra, men detta är ju deras instinkt och inte mycket att göra åt men jag gillar det inte.

Kommentarer

Ulla sa…
Hon är verkligen på jaktstigen nu...
Ja, jäkla katt, fast just nu ligger hon i stolen framför brasan.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch