Längesedan sist

Längesen jag skrev något här! Har haft dataproblem igen, ingenting fungerade. Försökte lära mig vara utan dator, de första dagarna var hemskt men efterhand så tänkte jag inte så mycket mer på det och jag fick i alla fall mycket tid över till att göra annat. Men i längden blev det tråkigt att inte ha fungerande dator så jag ringde en kille som annonserat i tidningen och lämnade den hos honom på tisdagkvällen och redan onsdag em var han klar med den. Inte så svårt fel med andra ord. Dessa veckorna har det hänt både trevliga och otrevliga saker. Det otrevliga var att min mor ringde en kväll strax före 21 och sa att hon haft inbrott!!! Hon hade lagt sig jättetidigt och vaknade av att hon hörde att någon var i rummet. Först trodde hon det var hemtjänsten men så fick hon se en skugga komma gående och då undrade hon, vem är det?, fick inget svar och höjde rösten; vem är det? och då flög den här personen bara rakt ut genom fönstret. Polisen var där på 10 min och konstaterade att några bräckt upp ett av hennes fönster och klivit in men blev rädda när hon började prata, de trodde förmodligen att ingen var hemma. Som tur var fick de inget med sig och inget blev fördärvat mer än att det var lite brytmärken på fönsterkarman och att låsen på fönsterna släppt från sina fästen men det gick att skruva dit dem igen. Jag tog henne med mig hem så hon fick sova här och så sov hon en natt till men sedan har hon klarat av att vara hemma igen. Ganska cool 90-årig mor man har kan man väl säga. Det är mycket inbrott runtomkring nästan varje dag och kväll. Polisen påstod att det finns ett par gäng och de vet vilka de är men kommer inte åt dem. Fast någon gång ska de väl ändå göra bort sig så de åker dit.
För övrigt närmar vi oss julen med stormsteg, redan andra advent i morgon. Fast jag tar det ganska lugnt har fått gjort pressyltan och kokat grönkålen (Björn och Ove gör det) och nu är det bara skinkan som också ska kokas. Lussekatterna och pepparkakorna är bakade så jag tar det hela med ro och bara njuter av alla ljus i fönsterna och snö utanför, den kom tidigt, visst är det kallt som bara den när nordanvinden blåser, men det gäller bara att klä sig varmt och så blir det så ljust ute på kvällarna när snön ligger. Hoppas bara den får ligga kvar över julen också.
Har också varit i Jonstorp på första advent och ätit vårt traditionella julbord på Tunnelberga gästgiveri för 11:e året på rad. Allt är fantastiskt gott och efteråt blir det alltid en tur till Väla och en liten sväng på Ikea

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch