Hemma igen

I onsdags fm flög jag upp till ett kallt och snöigt Uppsala för att träffa Clara (barnbarnet) och hennes föräldrar. Jag tog tåget från Arlanda och när jag kom ut från stationen och börjat gå så kom det en liten tjej springande. Det första ögonblicket när vi träffas är så härligt. Sedan blev det buss hem till den nya lägenheten i Svartbäcken.
Torsdagen snöade det och blåste hela dagen och lockade inte alls till att vistas utomhus. Istället blev det först pepparkaksbak, sedan ett pepparkakshus och resten av dagen satt vi och klistrade och klippte. Med andra ord en riktig pysseldag.

Clara var duktig och åstadkom detta själv.
Fredagen tog vi en 45 minuters promenad ut till Gränby med Clara på snowracern. Här handlade vi lite julklappar och åt lunch och hade en jättemysig dag. Sedan skulle vi ju gå hem med alla kassar och hur skulle det gå till? Jessica kom på lösningen och köpte ett tefat till Clara som hon drog efter kälken och på tefatet placerade vi kassarna, hur smidigt som helst och Clara sjöng julvisor hela tiden, favoriten var; när julen kommer ska varenda unge vara glad. Och glad var hon verkligen hela tiden. Lördagen och Söndagen gick till att pyssla i lägenheten men vi hann också med en del åkande ute i backen. Snö fanns det gott om, säkert 50 cm! Varje dag snöade det och ett tag undrade jag om jag verkligen skulle kunna flyga hem på söndagskvällen. Men det var inga problem, blev en halv timma försenade vid starten för de var tvungna att vänta in bagage från ett annat plan. Grannen H skulle hämta sonen som pluggar i Uppsala så jag fick åka hem med dem. När jag kom hem vid 24 tiden hade jag ingen nyckel och att väcka Björn var inte så lätt, men efter mycket ringande på dörren och bankande på fönstret så vakna han till sist. Hade nästan gett upp och tänkte att jag måste nog gå in till grannen och låna ett rum på B&B för det började bli en aning kallt att stå ute. Termometern visade -13 grader.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch