Barndop


I helgen har vi varit på barndop i Uppsala. Minsta barnbarnet döptes och fick namnet Agnes. Dopklänningen hon hade har även Jessica (mamma) och hennes två syskon och även Agnes syster och två kusiner haft. Roligt att alla velat ha den, och alla namnen och året de döpts är broderat. Kusiner, äldst och yngst
Kusinerna tillsammans
På söndagen åkte de andra hem och jag stannade kvar några dagar till. På tisdagen skulle vi köra iväg för att shoppa lite och vad hände då?.... jo bilen var helt död, inte ett ljud, men vad fasiken nu då....... Tankarna for hit och dit och jag ringde hem och sa att jag fick nog stanna kvar någon månad eller så. Men ringde assistanshjälp och inom 1/2 timma var de där med bärgningsbil. Men först gjordes ett försök med startkablar och bilen startade!! Jag fick rådet att ge mig ut på motorvägen och dra på i en 1/2 timma. Gjorde så och sedan kunde vi göra vår shoppingtur utan problem. Men jag skulle ju stanna en natt till och var lite orolig över att det skulle vara samma visa då. Men bilen gick snällt igång och jag kom hem till Laholm utan problem. På hemvägen fick jag sällskap till Upplands Väsby av Jessica och barnen, de skulle besöka ett nytt lekland och detta såg verkligen Clara fram emot, ett enklare sätt att skiljas på. Annat var det på söndagen, Hanna grät och ville stanna flera dagar och Clara grät för att Hanna och Gustav skulle åka hem, men om några månader får de träffas igen.

Jag trodde jag skulle kommit hem till ett vårlikt Laholm men idag har det blåst som bara den, lite sol visserligen och 8+ men det har inte känts så. Blir väl bättre så småningom, krokusen blommar i alla fall i rabatten och syrenens knoppar sväller. I morgon ska jag till arbetsterapeuten med min hand igen, den är visserligen bättre men inte helt bra, får väl ha tålamod ytterligare några månader.

Kommentarer

Synnøve. sa…
Söt liten sessa i den vackra dopklänningen.
Barndop är nått speciellt tycker jag.

Ser att du hade problem med bilen. Bekant ska jag säga... samma sak här.... Men vår väg är så dålig så den skakade loss några kablar i motorn.... Då är det illa.

Hoppas du fick bort hela trädet nu. Inget vidare om det ramlar i skallen på någon.

Ha en skön afton nu. Kram Synnöve.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch