Förkylning

Har åkt på en rejäl förkylning som varat en vecka, det är väl i och för sig inte så farligt med den men man blir så himla trött. I veckan har jag putsat fönster och bytt gardiner och även varit ute lite i trädgården när det varit skönt väder. I söndags och måndags var det riktigt gott sedan har vi haft lite regn och mulet. Allt tar sin lilla tid men jag behöver inte ha bråttom heller, tid har jag ju. Vårblommorna börjar poppa upp i gräsmattan, det är en ljuvlig tid nu ett tag framöver. Gräsmattan ser inte så rolig ut och man undrar om den ska kunna repa sig men det brukar den göra så förhoppningsvis gör den det även i år.
Idag har jag varit på kyrkogården och planterat penseér, skönt att få bort gammalt granris. Efter det tog jag en sväng in till Halmstad och köpte armband som Agnes skulle haft i doppresent men som de inte hade hemma då, men nu finns det här till henne när hon kommer nästa gång. Solen strålade i Halmstad på eftermiddagen men när jag körde hemåt och närmade mig Laholm blev det grått och lite kyligt. Och jorden rök ( det steg upp ånga från den), minns att min far alltid brukade säga att jorden ska "ryka" tre gånger innan det blir någon värme. Kan ju hoppas att detta var den tredje gången.

Kommentarer

Ulla sa…
Blev så tjusigt, ser vårigt ut. Nu ska jag lägga mej så jag orkar upp 6 imorgon. Då ses vi...

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch