Dagarna går fort

Dagarna bara rusar iväg. Idag är det ett riktigt skitväder, blåst och regn, blomkrukorna välter och det blir väl snart dags att ta in dem för vinterförvaring. Men istället får man kura inomhus och tända levande ljus, inte så dumt det heller. I måndags hade vi en kanondag och jag tog cykeln och drog iväg ner mot Våxtorp-Vindrarp-Hasslöv-Menlösa-Skottorp-Vallberga. Det blev en liten nätt tur på över 5 mil!!! Igår var jag och 5 till i Knäred och stöpte ljus. Har stöpt ljus en gång och det var när jag gick i skolan för hundra år sedan. En i gänget hade hoppat av och då fick jag erbjudandet att hoppa in och det ångrar jag inte en sekund. Det var ett glatt sällskap och det blev mycket skratt och mycket fika också. Vi var 4 damer och 2 herrar. Vi kom dit 11 och började med fika och sedan tittade vi runt på alla fina ljus av olika modeller och bestämde oss för vad vi ville göra. Sedan satte vi igång och vid 14 tiden serverades vi baguetter som var fyllda med rostbiff och annat gott. Fortsatte med ljusen och framåt 17 fika igen med tårta och kaffe och även glögg. Vid 18 hade alla klippt ner sina ljus och "stekt" dem i botten så de ska stå stadigt, och vi begav oss hemåt med våra fina ljus, mycket nöjda. Titta gärna in på deras hemsida http://www.bruddalenshantverk.se/ Jag lyckades med att åstadkomma en adventsljusstake, två ljushjärtan, en spira och en ljuskrona (den kommer på bild framåt jul) och det var riktigt roligt och jag återkommer till nästa år Min fina adventsljusstake som jag tillverkat själv!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Jättefin, inte riktigt vad man lyckades åstadkomma i skolan :-) /Jessica
Katrin sa…
Så vackert! Lite mer avancerat än de ljuus jag har stöpt... kan se hur fint de brinner i kvällsmörkret. Låter som en toppendag för dej ;-) //kram

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars