6- årsdag

I morgon fyller Gustav (barnbarn) 6 år men han firade det i gårkväll, jag var ner till honom och åt god mat med de andra släktingarna. Björn stannade hemma för han hade en så förskräcklig hosta. Idag firade han med sin gammelfarmor o gammelfarfar och gammelmormor och då fick jag åter vara med på ett hörn, Björn kunde också följa med idag. Tårta två dagar i sträck, det känns, och vi fick resten av tårtan med oss hem!!!!!, får bli en långpromenad imorgon.
Förra året fick vi en växt av en god vän och det har varit stora gröna blad fram till i början på sommaren. Då försvann bladen och jag tänkte att där gick den bort. Men..... helt plötsligt för bara några dagar sedan så tittade den här blomman upp, trodde inte mina ögon. Inga blad, men tydligen skall bladen komma efter blomman och sedan försvinna nästa sommar igen. Lustigt. Namnet vi fått på den är Nakna Änkan, men då jag googlat på det så finns det ingen blomma med det namnet, vore spännande att få veta vad den egentligen heter. Får försöka ta reda på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars