Äppelmarknad

Idag valde jag mellan att åka på Äppelmarknad i Kivik eller stanna hemma och fortsätta mitt målande och jag.........stannade hemma och målade. Konstigt val kan man tycka men det kanske hade blivit annorlunda om det varit en solig och fin dag. Björn och några till skulle nämligen åka motorcykel ner och jag tyckte det var för kallt för att åka så pass långt. Så jag stannade hemma och fick målat ytterligare ett par dörrar och dörrkarmar. Sedan körde jag och köpte fikabröd och åkte in till mor och när jag kom hem blev det en promenad på 50 min så jag kände mig ganska nöjd.
Tavlan föreställde i år Fritjof Piraten Nilsson och heter Yes Box Bombi. Den är gjord av äpplen och det har gått åt 30-40 000 st äpplen. Det görs en ny tavla varje år. Imponerande tycker jag, så nästa år får jag nog följa med och se det i verkligheten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars