30 augusti

Utställningen om Titanics historia har varit i Halmstad hela sommaren och sista dag är i morgon, söndag. Vi åkte in och tittade på den i tisdags eftermiddag. Imponerande och gripande. Man fick hörlurar och sedan följde man bilder och montrar och fick berättat hela historien. På en vägg fanns is och det visade hur kallt vattnet varit och att de som hamnade i minusgradiga vattnet frös ihjäl. Fartyget som skulle vara osänkbart, så hemskt. Kunde läsa vilka som omkommit och det kunde vara familjer med många barn, upp till åtta barn såg jag. Så fruktansvärt.
Måndag kväll gick jag kyrkogårdsvandring här i Laholm. Vi var nog ett 20 tal och hann med ett antal gravar på en timme ungefär. Jag visste inte att man hade så mycket koll på de som ligger begravda. Intressant var det. Nästa vandring blir inte förrän nästa år, och då ska jag vara med igen.
I torsdags eftermiddag var jag på massage och i går kändes det som en ångvält kört över mig, öm överallt och träningsvärk. Fattar inte hur hon kan trycka så hårt och hitta alla knutor jag har. Undrar om de försvinner så småningom så man kan tycka att det är skönt, jag tvivlar.
Nu ska jag köra ner och handla lite och sedan invänta Hanna o Gustav som ska sova här i natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars