17 aug

När Jessica var här i sommar och vi skulle handla på City Gross hittade hon denna finurliga grej. Jag köpte för nyfikenhets skull och nu har jag börjat använda den. Perfekt och lätt att ordna till en liten lunch när Björn är i skogen. Det blir jättegott, precis som äggröran på hotellfrukostarna. Jag rör ihop två ägg, 1/2 dl grädde lite lite mjölk och salt och peppar. Hackar ner lite gurka eller tomat och häller sedan smeten i detta lilla dubbla järn. Ställer på plattan i 3 min och sedan vänder jag och ytterligare 3 min, sedan är det klart. 
Och här är resultatet. Jättegott!!

Igår söndag, regnade det nästan hela dagen, 30 mm fick vi. Idag sken solen på morgonen och förmiddagen men nu i em kommer den ena regnskuren efter den andra och 13 grader varmt. Blåser ganska mycket gör det också. Det är annat än för en vecka sedan då vi hade runt 25 grader, och ingen blåst. Vill ha tillbaka lite värme.

Kommentarer

Helena sa…
Vilken smart grej! Lyckas aldrig vända i en vanlig stekpanna ��

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde