20 aug

I går hade inte Björn något att göra så han föreslog att vi skulle åka och
plocka svamp. Jag var inte lika mycket med på det, tyckte det blåste och
rätt som det var kom en regnskur. Men vi kom iväg och Sylvia och Nisse
också. Först hittade vi bara lite här och där och jag sa att hittar vi inte 2 l
så följer inte jag med någon mer gång. Vi körde till ett nytt ställe och gick
på olika håll. Rätt som det var ropade Sylvia på oss att komma och kolla
där hon var, och jösses vad mycket kantareller på ett och samma ställe.
Så mycket har jag aldrig sett, så, ja jag kommer nog följa med fler gånger.
Var kom hösten ifrån?? Snabbt gick det, från att ha varit högsommar till att plötsligt bli höstliknande med regn och blåst. Det blåser inte lite heller. Det tråkiga är att blommorna tar mycket stryk av detta väder. Vi klarar oss från översvämningar i alla fall, stackare de som bor i Getinge och har fått in 20 cm vatten i sina bostäder. Tänker verkligen på dem och lider med dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde