T.o.m fåglarna har fått kläder!!!


Jag bara älskar den här statyn "Flickan med fåglar" och med dessa fina kläder är hon ju bara så söööt! Synd att hon inte får behålla kläderna hela vintern.






Laholm kallas "Den lilla staden med de många konstverken". Förra helgen kunde den som ville bege sig till Teckningsmuséet och sticka vad de ville. På söndagen gick de ut och klädde konstverken med sina stickningar. Det var meningen att kläderna skulle få sitta på t.o.m denna helgen, men det har blivit så uppskattat att man bestämt att de får sitta där en vecka till. Idag var jag tvungen att ta en promenad i det gråmulna vädret för att gå runt och beskåda verken och föreviga dem. Jag tycker de var så fina och ett kul inslag i den grå vardagen.
Innan promenaden hann jag med att måla toalettdörren och karmen. När vi bytade panna och den gamla skulle ut så var där så trångt att det blev ett hål i toadörren. Vi skulle köpa en ny dörr men då tyckte min svärson att va sjutton spackla igen hålet och måla dörren. Ja jag åkte iväg och köpte träspackel och grunda den bruna dörren vit och nu ska den bara målas över en gång till och där spara vi in lite pengar......så nu kan jag med gott samvete åka iväg och köpa en ny soffa tycker jag, eller????



Kommentarer

Ulla sa…
Så fina dom blivit och så slipper dom ju frysa också. Måste jag hinna ner och kolla. Vi hörs..

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch