Pysseldagar

Igår och idag har varit riktigt grå och mörka dagar så vad passade väl bättre att göra än att pyssla lite. Hämtade Hanna (8år) vid skolan igår och när vi kom hem satte vi igång. Vi körde inom garnaffären och köpte garn och sedan började vi sticka. Hanna har precis lärt sig och det börjar gå riktigt bra för henne, fast hon har inte tålamod att hålla på för länge. Så efter fikat fick vi göra något annat, och då gjorde vi den här, eller... vi gjorde varsin. Vad det ska bli får ni veta i nästa vecka då de förhoppningsvis ska bli färdiga. Idag har jag själv pysslat lite på em. Trodde aldrig att jag skulle hamna i scrapp"träsket" men nu är jag en bit på väg, har kämpat emot i det längsta men..... det är ju roligt. Så igår gjorde jag en flasktag och i dag blev det en till. Ibland när man ska bort så vill man kanske ha med en flaska vin till värdinnan och med en sån här på så blir det genast lite festligare.


Kommentarer

Magdalena sa…
härligt med lilltjejen som precis lärt sig sticka. kommer ihåg när min mamma lärde mig det ungefär i samma ålder. det har jag haft glädje av väldigt mkt långt fram i livet. mkt fina flaskhalsar också.tänk om alla människor pysslade lite mer? tror världen skulle vara lite bättre då...borde man inte subventionera pyssel?
Ulla sa…
JAAAA, där ser du det är roligt. Lika kul som timmarna vid datan. Man är i sin lilla värld OCH kopplar av. BRA gjort Bodil, dom blev riktigt snygga. PS. hoppas hon blev glad....

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch