Fredag

Innan jag satte mig här så tände jag en brasa i kaminen, skulle titta till den och jisses, fullt med rök i rummet, upp med dörrarna för att vädra ut. Tur att inte brandvarnaren som går till vaktbolaget gick igång, det hade varit lite pinsamt. Får ingen riktig fart på brasan, men ja, ja den tar sig väl.
Igårkväll var jag in till grannen och prova på scrapping igen. Vi gjorde ett the ljus kort, och det var kul detta också. Jag var lite trött i huvudet och inte så noggrann som jag borde varit så kortet blev där efter. Men nu vet jag hur man gör och för-hoppningsvis blir nästa bättre.
Det är som en bok eller mera kanske låda och när man öppnar den så finns där några värmeljus, en tändsticksask och tepåsar. Fint att skicka iväg och kanske kunna glädja någon i vintermörkret.
Idag har jag städat och sedan tänkte jag nää jag måste ut. Tog cykeln och iväg i 40 min. I Veinge hittade jag de här fina stolparna och brevlådan, de ska väl inte behöva frysa i vinter? Stolparna såg jag när jag cyklade där i somras och en vecka senare var det mycket skriverier i tidningen och det pratades i radion om det här. Vägverket gillade inte stickningen och tänkte riva bort den. När damen som smyckat stolparna hörde detta så gav hon sig till känna och sa att hon skulle plocka ner det själv. Hon gjorde det och då............ beslöt sig vägverket för att de kunde få vara kvar!!!! Vad gjorde hon då?.. jo hon stickade och klädde in dem igen, och jag tycker det är hur fint som helst. Hittade också den fina postlådan som också blivit prydd med stickning.





Hoppas verkligen hon får ha ifred tomtarna och alla andra småfigurer som tittade fram bland stenarna i rabatten bakom.






Träden i sina fina höstfärger.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch