Snö

Idag snöade det på förmiddagen, riktigt stora flingor. Ganska fint ändå när man tittar ut och ser flingorna dala. Det försvann snabbt men några timmar senare blev marken vit igen och då av hagel. Sedan i em har solen skinit, konstigt att det kan växla så snabbt. Har inte gjort många knop idag. Stack iväg för att ev hitta skor men inte någonting som föll i min smak. Sedan handla jag träspackel och färg för det är en dörr till som behöver målas och därefter blev det en kopp kaffe och äppelkaka hos mor. En dam hade knackat på dörren (hon visste inte vem det var) och undrat om hon fick ta lite äpplen. Dagen efter kom hon inom med en nybakad god äppelkaka och den kalasade vi på idag. Nyfiken som jag är så undrar jag ju vems äppelkaka vi har ätit, men det lär jag nog inte få reda på.

Kommentarer

Synnøve. sa…
Hej på dig.
Så du har fått snö du med.
Ser att det snöat på många platser runt om.
Inte här då. Men vi har haft 8 minus grader på morgon och nu sjunker det igen.
Så nog är vintern här alltid.

Ha det gott.
Kram Synnöve.
pysseliten sa…
Ja jag ska dit nästa torsdag :)
Snö hos er idag vi haft haft stråland sol hela dagen här i östergötland hoppas det drjöer inan det kommer hit .

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch