Trettondedag jul

Har kommit rikligt med snö igår och inatt och -6 grader. Inte så kallt men det blåser lite så jag misstänker att det kanske biter i kinderna. Har inte varit ute ännu men det får väl bli framåt em.J ringde i morse och sa att de hade -24 grader i Uppsala. Brrrrr. Igår ryckte jag in i Båstad 11-14, men det var väldigt lugnt, snöade hela tiden och folk verkade hålla sig hemma, vilket jag kan förstå. Därefter bar det iväg ut till Mellbystrand på födelsefika för en 10-åring. Sedan hem och strax iväg igen till Ränneslöv för att fira trettondedags afton. Vi är 3 par som brukar träffas och i år var det extra spännande för de vi skulle till har byggt nytt hus. Alltid spännande att titta runt i nya fräscha hus. Det var ett jättefint stort hus och då känner man bara att: jag vill också flytta in i ett nytt hus, men så kommer man hem och tycker att det är helt ok., som väl är. De hade bjudit in ett par till och vi hade mycket trevligt, åt gott och kvällen gick väldigt fort. R kom lite senare för han hade fått rycka ut till Halmstad och skotta snö och skulle visst fortsätta med det idag också. Ingen som tänker så mycket på alla dessa personer som sliter och gör så att hyresgästerna ska slippa pulsa runt i en massa snö. De är ju guld värda. Idag får bli en slappedag, tänker sätta mig framför tv,n och titta på andra delen av Damernas detektivbyrå som jag spelat in men ännu inte sett. Har läst böckerna så då är det lite roligt att titta på.

Kommentarer

Katrin sa…
Halloj! Jodå, R var inne o skotta idag också. Sprang på honom i morse och fick en kram.... Jag har skottat i 3 dygn nu, så i morron tänker jag bli hemma! Det är nästan FÖR kallt för att vara borta hela dagarna. (långt in på kv
ibland) Det är kallt i huset nästan hela tiden... brrrr Men just nu brinner det och det är behagligt varmt :-))
kram

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch