Nyårsdagen

Så är det den första dagen på ett helt nytt år. Vi hade en ganska lugn nyårsafton med L och N-A och min mor. Vädret var kanon. -10 grader, fullmåne och ingen vind. Åt gott och inväntade det nya året. När det började ljuda och blixtra av fyrverkerierna blev katten helt galen, sprang fram och tillbaka och visste inte var hon skulle bli av, hon var riktigt rädd. Jag fick tag på henne och släppte in henne i sovrummet där jag släckte och drog ner persiennerna. Har aldrig upplevt med våra tidigare katter att de varit rädda, men denna var det. Tydligen inte bara hundar som har det jobbigt. Efter tolvslaget fick vi besök av våra trevliga och glada grannar och vänner till dem och vi fick en trevlig gemensam stund runt kaffebordet. Min mor som snart är 90 piggnade också till och tyckte det var trevligt. Pratade med henne idag och hon verkade inte speciellt trött fastän hon inte kom i säng förrän 02:30. Idag tog jag en promenad på em, nordostlig vind och - 6 grader, kan säga att det bet ordentligt i kinderna, men det var jätteskönt. Nere vid sjön spelade ett stort gäng killar ishockey och när jag gått någon km så kom det 5 st vackra rådjur gående och skulle korsa vägen som jag gick på, men då de fick syn på mig så vände de och gick tillbaka. Naturligtvis hade jag ingen kamera med mig. Nu har Björn och vårt före detta dagbarn på 10 år åkt till Mestocka för att se om de kunde få syn på några vildsvin ikväll. Själv kryper jag ner i soffan framför TV:n.

Kommentarer

Ulla sa…
Tack så mycket för det goda kaffet och en go fortsättning...

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch