Jul ut.

Nu är julen slut även hos mig
Sådana här änglar tillverkade min mor i början på 50-talet, och de håller sig lika fina. Klänningen fortfarande vit och glittret är lika fint. Fantastiskt tycker jag.
Denna tomte är guld värd för mig. Den fick jag av min morfar på min första julafton!! Han och jag är alltså lika gamla, 63 år!!!!!!!



Lucia med tärna och stjärngosse som jag målat för många år sedan.


Detta par tyckte jag var fula när jag målat dem, men nu tycker jag de är hur charmiga som helst.






Ett gäng tomtar som jag knåpat ihop och under årens lopp.



Ett helt gäng av mina målade tomtar.







Idag har alla tomtar åkt ner i sina lådor. Lite vemodigt var det allt. Nu får de ligga där i 10 månader!!! Hade tänkt låta granen stå några dagar till men kom på att lådan med julgranssaker vill jag ju ha längst in, det är ju den som kommer upp sist. Sagt och gjort granen fick också ge med sig, så nu känns det riktigt tomt. Och så............ måste man städa igen! Helgen gick till att laga mat och ha gäster på lördagkvällen. Firade min födelsedag då istället och jag bjöd på marinerad kyckling, potatismos i filodeg och sallad. Till kaffet blev det en riscrisptårta, det var inte dumt alls. På söndagkvällen var vi bortbjudna och blev bjudna på jättegoda pajer. Igår blev inte mycket gjort ska jag säga, men jag tog mig i kragen och åkte på gympa i alla fall. Men.. visst ja, det blev en liten tur in till Halmstad också. Just nu dalar det små, små snöflingor och pudrar marken lite lätt. Behagligt väder, blåser knappt och det är 0.5 grader +.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch