Tisdag

Slår upp tidningen i morse och läser om inbrott på cafeterian på simhallen, ett tungt stulet kassaskåp som brutits upp och bestulits på dess innehåll: 20000:-!! Dessutom hade några roat sig med att klottra ner en massa fönster på skolan med spray och dumma ord. Varenda vecka snart, sönderslagna rutor, klotter osv. Vart är vi på väg? Var finns föräldrarna? Slutligen är det vi skattebetalare som i sista änden får betala kalaset. Så himla meningslöst. Blir bara så arg!
Själv har jag "roat" mig med att städa lite, men det går väldigt sakta. I fredags kväll var vi på vårt årliga surströmmingskalas, och jag måste erkänna att efter ett antal år så tycker jag det är riktigt gott. Vi har två i gänget som inte lärt sig äta det och det får de verkligen höra varje år. Vi cyklade och det tog oss 45 min, vädret var kanon och även när vi cyklade hem på natten, det kändes bra. I söndags em. var vi på 5-årskalas, Gustav fyllde 5 år, store killen. Vi gav honom en skinnjacka och en sjal och han blev jätteglad. Roligt när de blir glada för kläder. Han har en skinnjacka och han gillar den verkligen, men den började bli för liten så det var ju perfekt.
Igår var jag med barnbarnen och Nette på simhallen. Gustav skulle börja simskola. Jag var med honom förra måndagen men då blev han ledsen så vi tittade bara på. Denna gången blev han också ledsen, men mamma övertalade honom, han trodde inte han kunde bottna, stackarn. Det kunde han ju och helt plötsligt var det roligt. Jag passade på att simma, 150 m...!! Har inte simmat på många, många år och jag är verkligen inte bra på det, men kanske jag nu kan bättra på det, det handlar bara om att bli färdig och åka dit. Får se om det kan bli av nu lite då och då.
Ikväll är det linedance som gäller, ska bli kul.

Kommentarer

Ulla sa…
Då har du också fått din motion idag, jag har precis kommit hem från gympan.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch