Måndag igen

Är det så här den funkar?

Björn var nog rädd han inte skulle få tillräckligt med mat ikväll, för han snodde ett par kräftor av oss innan han åkte!



Ännu en vecka har gått och jag undrar vad har jag egentligen åstadkommit denna vecka?, känns som ingenting. Men så tänker jag efter och jag har faktiskt gjort en del. Måndag: klippte gräset (tar 1 tim). Björn plocka kantareller, 15 l. Tisdag :, jobba jag i butiken, det var riktigt sommarväder, sol och varmt. Onsdag:, Klippte en gräsmatta hos mor, bensinen tog slut. Åkte hem och tog bensin och Molly med mig. Klippte färdigt och sedan ställde jag bilen ( det var min mors bil) och promenerade hem, 3,5 km med Molly. Torsdag:, Klippte gräset igen här hemma, det växer som bara den. Precis när jag var färdig börja det regna, bra timing. Sedan bakade jag chokladbiskvier och hallongrottor som jag tänkte min mor skulle få. Fredag; Baka toscarutor och 30 bullar, åkte in med baket och klippte den andra gräsmattan hos mor. När jag var färdig börja det regna., bra timing igen. Åkte hem och gick med Molly 1 tim sedan skulle vi till N-A o L på kvällen. Lördag; Björn kör med Knutters till Varberg, jag åker och hämtar H och G framåt em, de ska sova här i natt. Björn ska på jaktmiddag på kvällen. Jag och barnen hade en myskväll, vi åt kräftor (G åt pepparkakor). Söndag; Vi sov till 9, vid middag kom föräldrarna och åt lite med oss. De var väldigt trötta och somnade och sov ett par timmar medans Björn tog barnen med till Ahla och tittade på hästkörning. På kvällen blev det en promenad med U och Molly. Så visst hände det en hel del denna vecka!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch