27 juli

Värmen håller i sig mellan 29 och 31 grader varje dag. I onsdags körde jag ut till stranden för att få lite svalka, trodde jag. Men där var lika varmt som här hemma, kunde i alla fall svalka sig i havet. Vattnet var skönt. Jag stod ut i 2 1/2 timma sedan kunde jag inte stanna kvar, fick nästan panik. Och när man gick i sanden brände det under fotsulorna, kändes som eld, efter några meter till bilen var jag tvungen ta på mig skor, olidligt. Bättre hålla sig hemma och inomhus. Däremot är kvällarna ljuvliga.

Stockros i rabatten.

Äntligen blommar hortensian, den har stått i flera år utan att blomma men nu är där i alla fall några blommor.

I torsdags morse steg vi upp tidigt för att köra till Öland och överraska Jessica m fam. Vi hade inte berättat att vi skulle komma. Körde härifrån 06 och var framme ca 09:30. På Ölandsbron skickade jag kort och sms att vi är här nu. De tog emot oss med glädje som tur var och det dröjde inte många minuter förrän de här två var i full gång.

En cykeltur runt campingen blev det också.

Mycket folk som badade och solade. Värmen på Öland var mycket behagligare än här hemma för det fläktade lite.

På kvällen åt vi gott med båda familjerna ute i det underbara vädret.

Och vid 20;30 passerade vi åter den här bron på väg tillbaka hem. Var hemma strax före 24. Det var en mysig dag, och kul träffa dem alla. Tack Jessica m fam och Helena m fam för trevligt sällskap och umgänge!!
Fredag, lördag har jag mest hållit mig inomhus, försökt städa lite då och då och putsa ngt enstaka fönster. Man kan inte hålla på mer än högst en timma i taget för sen är man alldeles slut. Tänkte om jag putsar fönster så kan det kanske framkalla lite regn, och fredag em fick vi en liten åskskur. Det friskade upp en aning men sedan var det lika varmt igen. I går em lika dant, en rejäl regnskur ett tag och det blev friskt och skönt ett tag. Idag söndag ska vi på 70-års uppvaktning, jubilaren vet ingenting, lär bli överraskad så det räcker till. Nu visar termometern 29 grader. Helt otrolig sommar vi har.

Kommentarer

jessica sa…
Vilket fint foto du har fått från bilen. Visst hade vi en mysig dag på Öland.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch