Stadsfesten i Laholm

I lördags var det stadsfest i Laholm. Vädret var perfekt, lite moln och sol om vartannat och mycket folk. Här testar Clara klätterväggen och hon klättrade ända upp.

Här är hon uppe och givetvis så är något i vägen, så typiskt mig när jag fotograferar. Å andra sidan hade jag solen rakt i ögonen och såg inte vad jag fotade. Hon fixade det i alla fall med bravur! Vi vandrade runt lite och sedan tog vi en fika på Cecilia innan vi gick hem. På kvällen var det underhållning från 18-01. Men vid 22 började det regna.

Och det regnade hela natten och hela söndagen, vi fick 90 mm regn. Var en sväng in på Eurostop på dagen och då såg det ut så här på parkeringen, regn, regn. Fotot vill inte lägga sig som jag vill och jag orkar inte krångla längre. På em kl 16 åkte Jessica och jag ner till Skottorps slott och såg Dödsdansen av Strindberg. Skådespelare var Görel Crona, Johannes Brost och två till som jag inte kommer ihåg namnet på. I alla fall så var den mycket bra, höll på till 18. När vi kom hem hade vi fått trevligt besök av A-C o K som stannar några dagar.  Igår måndag tog A-C och jag bilen och körde till Troentorp utanför Båstad, där jag köpte mig ett par nya tofflor. Därifrån körde vi till Ängalag (tror det heter så) och tittade in i Stearinfabriken. Där fanns det mycket ljus att välja på och det följde med några hem. Sedan blev det en tur ut till Maxi och där åt vi middag. M a o en trevlig liten upptäcktsfärd. Herrarna, två av dem åkte till skogen och barnfamiljen åkte till Busfabriken. Idag, tisdag, steg vi upp tidigt, jag Jessica o A-C. Vi skulle äta frukost på Gröna Hästen och lyssna på Malin Birgersson som berättade om sin blogg. Mycket god frukost och Malin var jättebra, allt för 50 kronor. Då kan man verkligen inte klaga. Vad vi ska hitta på med resten av dagen är inte riktigt bestämt, solen skiner i alla fall från och till, men kanske inte riktigt badväder, vi får se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch