3 juli

Maxi i Mellbystrand ska ställa till med ett stort jippo på torget i Laholm den 23 aug. Artister som Christer Sjögren, Charlotte Perelli, Pernilla Wahlgren, Siw Malmkvist, Millas Mirakel, Hep Stars m fl. Ica medlemmar fick ett brev där det stod att vi fick lösa ut två biljetter och få sittplats den kvällen 1400 biljetter fanns att dela ut och de släppte dem i måndags kl 08:00, och först till kvarn. Jag var där kl 07:50 och då var kön ganska lång men efterhand blev den betydligt längre. Det tog tre kvart sedan var alla biljetter hämtade!! Jag fick mina två! Hörde att den förste som var på plats var kl 06:40!!!  Idag stod det en arg insändare i tidningen för de hade blivit utan biljetter och tyckte det var bedrövligt och att de som blev utan borde få annan ersättning....men hallå, det stod tydligt och klart Först till kvarn. Hur kan man tro att det ska finnas sittplatser till alla som vill ha på Laholms lilla torg. Jag blir bara trött.

När jag kom hem tog jag en tur till jordgubbslandet.

I gårkväll var det en konstrunda i Laholm. Konstnären och målaren Kirk Ralphs konstverk runt om i Laholm skulle visas. Han har gjort fantastiska målningar på väggar lite här och var och de är så realistiska att man vill bara gå fram och ta på ex ett paraply, en nyckel osv. De hade räknat med att det skulle kanske komma ett trettital men det blev istället 100 som ville gå rundan. Tror att de två som skulle berätta om Kirk (som tyvärr inte finns i livet idag) var en aning chockade i början men det löste sig ändå ganska bra.

Nu sitter vi och väntar på att de här tjejerna snart skall dyka upp. De är på väg och lär väl vara här om 1/2 timme. Ska bli roligt träffa dem igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch