3 juli

 I lördags svängde jag ihop en smörgåstårta som vi skulle ha till tidig söndagkväll. Vi och några vänner skulle in till Halmstad och borggården på Slottet för att se "Två man om en änka". Man sitter utomhus så det gäller att vädret är något så när. Söndagmorgon vräkte regnet ner här men framåt förmiddagen blev det soligt. Blåste ganska mycket. Och den 1 juli sitter man med långärmad jumper, tjock tröja och jacka!!!!, efter paus fick vi ta en filt över benen!! Och ändå satt vi och småfrös lite hela tiden, vinden svepte in på gården hela tiden men är i alla fall tacksamma att vi inte var där på fredagkvällen för då hade det regnat också. I alla fall så var det en trevlig kväll. Nästa år får vi försöka vara förståndiga och kanske ha vinterjackan med oss också + regnkläder.
I går kväll blev det en riktigt skön kväll så då tog vi våra cyklar och begav oss ut på Cykeltrim med våra två cykelvänner. Det blev tre kontroller och jag passade på att ta två geocachar när vi ändå passerade ett par gömmor. En gick jag bet på så den får jag åka tillbaka och ta en annan dag.
 Här är kraftverket i Karsefors, inte mycket vatten gick igenom här inte men i början av aug släpper kraftverket vattnet i några timmar och då är det gott om vatten som forsar igenom. Det är verkligen mäktigt att se och det brukar vara mycket folk som åker dit för att titta på detta skådespel.






På hemvägen hade vi en liten vätskepaus och då fick vi denna vackra vy framför oss.
Idag har varit en riktig sommardag och kvällen var varm så det blev en 4 km promenad för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch