2012-07-09

Första kvällen på campingen och nu ska det grillas hamburgare.
 I lördags kom Uppsalaborna ner till oss. Söndagen var vi i Ö Karup och åt frukost. Kanonväder och jag lånade Björns elcykel och cyklade ner 17 km, det var ju ingenting, elhjälp i uppförsbackarna och det gick som en dans.
I måndags åkte Jessica o Mattias ner till Helsingborgför att hämta husbil och Björn och jag tog flickorna i bilen och körde mot Smögen och en camping i närheten, Solvik. Vi hade hyrt en liten stuga och skulle stanna till torsdagen.
Vi bodde i en av stugorna i bakgrunden

Lite sandstrand hittade vi också

 Två "klätterapor"


Bara en bråkdel av maneter som fanns. Inget som inbjöd till ett dopp precis

 Foton från Smögenbron. Det var väldigt vackert överallt. Jessica, jag och Agnes (i vagn) promenerade till Smögen på onsdagen. Vi fick inte plats alla i bilen. När vi skulle hem så ville jag gå för att mäta upp hur långt det var, och det visade sig att det var 6 km från campingen till Smögen. När vi började gå trodde vi att det var 3 km!! Inte undra på att vi tyckte det var långt.

 Lite spel i vår stuga med god mat och dryck
 Här säger Agnes skål och hej då, nu åker vi vidare. Björn och jag åkte hem och de andra fortsatte mot Strömstad.
Clara har bästa platsen i husbilen.

Väl hemma var det dags att bege sig till grannen för att stycka ett vildsvin som vi skulle grilla på fredagkvällen. Pokergänget hade sin årliga sommargrillning och i år var vi hemma hos oss.
Lördagen var det stadsfest i Laholm, men Björn var inte intresserad av att gå ner och jag visste inte vilket jag skulle. Men så prata jag med grannen U och hon skulle ner och då undrade jag om hon ville ha sällskap, det ville hon. Vi åkte ner och gick runt lite och sedan satte vi oss och tog en kopp kaffe och tittade på folk. På kvällen grillade vi tillsammans med grannar. Trevligt.
Idag söndag ska vi ner till Boarp och titta på en buskisföreställning, hoppas vädret håller i sig utan regn för vi sitter utomhus. När vi sedan kommer hem har förhoppningsvis Clara och Agnes kommit tillbaka och vi ska få tillbringa ytterligare 2 veckor med dem och nu vill vi ha strandväder.

Kommentarer

Ulla sa…
TACK för igår, jättetrevligt. Och så fina foton, det var nog mysigt fast stugan var liten. Då kom ni ju närmare varann :))))

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch