31 juli

Fredagen åter en jättefin dag. På kvällen åkte vi ner till Skummeslöv på Picnickväll  med underhållning för barn. Trollen  Drill och Drull uppträdde till barnens förtjusning.

Clara hängde med
Lördagen fick vi besök av Nette med familj, de kom hem efter en semestervecka i Smögen. När de hade åkt så efter några timmar kom A-C o Kjell och Margareta o Sten. De hade varit på semester i Tyskland en vecka och kom inom och hälsa på och tog en övernattning här. Vi åkte ner till  Rökeriet och åt varmrökt lax. Kan vara svårt att få bord om det är fina kvällar, och man kan inte boka bord heller. Men denna lördagkväll kom en och annan regnskur så det var inte så mycket folk där. Sedan åkte vi hit och tog en kopp kaffe och satt och småpratade. Trevligt. Efter frukosten på söndagen begav de sig mot Uppsala. Efter lunch kom en skolkamrat till Jessica hit med sin man och lille son på 4 mån. De bor utanför Malmö och det slumpade sig så bra att de var i Laholm just denna helgen. Jag tog barnen med, Agnes i vagn och Clara på cykel, ner till sjön och en liten stund på lekplatsen. Sedan blev det hämtmat från Mc Donalds och kl 18 åkte Jessicas härifrån och hemåt. Förstå att det blev tyst helt plötsligt, alldeles för tyst och jag har ingen ro i kroppen förrän jag vet att de är välbehållna hemma igen. Så vad skulle jag ta mig till?, jo det blev en städning på ovanvåningen och jag putsade fönster och tvättade lakan och skingrade tankarna. 23:55 fick jag ett sms att de var hemma och då kunde jag gå och lägga mig. Men jag saknar trampet av små fötter på mornarna även om det är skönt att komma i vanlig ordning igen. Men det är så tomt. Nu är det till att se framåt tills vi får träffa dem nästa gång.
Idag har jag putsat fönsterna på altanen så nu är det "bara" utvändigt kvar. Och Björn har kommit igång med att måla huset på södersidan. Det är bara 3 år sedan vi målade men solen har blekt väldigt så nu ser det fint ut igen. Han har en liten bit kvar men så kom det en liten, liten skur så han la penseln åt sidan och körde till skogen för att leta svamp. Nu skiner solen igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch