5 juli

I går kväll när Björn for iväg på mc med knutters då passade jag på och lånade hans elcykel. Det blev en nätt liten runda på nästan 2 mil. Jag cyklade till Veinge sedan Skogaby och Ahla och det var inte alls dumt att ha hjälp av el när det var uppförsbackar. Lagabacken cyklade jag om en ung tjej som tittade stort (hon tänkte väl vad sjutton inte ska den gamla köra om mig väl). Jag sa; du får slita uppför backen medans jag har fuskhjälp, då skrattade hon och fattade vad det handlade om. När min cykel, som jag för övrigt gillar väldigt mycket, blir för gammal då blir det en elcykel för mig också.
Tidigt i morse körde vi in till lasarettet. Björn skulle få kolla upp sitt hjärta som var förstorat på höger sida när han fick propparna i lungorna. Men nu var allt bra det syntes inte ett spår av att hjärtat varit förstorat. Därefter blev det en kaffe i cafeterian och sedan körde vi hem. Hemma några timmar sedan var det dags åka in igen. Denna gången skulle knät röntgas inför kommande knäoperation. Därefter blev det åter en vända ner till cafeterian, för då var det kaffetajm och klockan var ju 15:00
Ett tag i em såg det ut som det skulle kunna bli regn när som helst och det var kvavt och varmt, kändes som åska i luften men just nu klarnar det upp igen och ser ut att bli en solig och fin kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch