Kvällspromenad

 Tänk att det är ljust ute när klockan är 20:30. Tog en kvällspromenad i det sköna vädret, blåste nästan ingenting, såå skönt även om det är ganska kyligt i luften. På vägen mötte jag en Grävling, ganska stor. Den sprang över vägen och kom sedan i diket emot mig och jag ska villigt erkänna att jag kände mig lite spak. Det är så här: att när jag var liten berättade min far ofta om hur farliga grävlingar är. De kan bita en i benet och de slutar inte förrän det knakar och därför skulle man ha stövlar med äggskal i!! Men.... förstår inte riktigt hur han mena för man kan ju inte alltid gå omkring i stövlar med äggskal ????
I går kväll hade vi avslutning på linedansen i Laholm, Anette (ledaren) bjöd på jättegod citron och kokoskaka.
I tisdags var det avslutning på dansen i Hasslöv och då kalasade vi på smörgåstårta som också var mycket god. Inhandlad i Hjärnarp. Jag har anmält mig på båda ställena att fortsätta till hösten för det är så himla roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch