Söndag

I veckan blev jag så himla sugen på smörgåstårta, så sent i fredagskväll svängde jag ihop en  och faktiskt den blev  jättegod.

I förmiddag har vi varit nere i Hasslöv och tittat på pojkcup i fotboll. Gustav deltog och det var riktigt roligt att titta på de små killarna hur de levde sig in i matchen. Ett och annat mål blev det också från alla håll. Hade plockat på mig rejält med kläder för det var mestadels mulet men de få stunder då solen försökte komma igenom så kändes värmen direkt. Det blev i alla fall 3 timmar ute i den friska luften. Sedan följde Hanna och en kompis till henne med oss hem och nu är de och Björn ute och kör med hästarna.

I fredags hade jag lagt mig en stund på soffan. Jag hade städat hela förmiddagen och några timmar på eftermiddagen var jag ute och räfsade löv. Så mycket löv som vi hade i år tror jag inte vi haft någon gång innan. Det blev hela bilsläpet fullt + 9 välfyllda soppåsar. Och det finns nog fortfarande ett par säckar till som blir fulla innan jag är klar. I alla fall; när jag låg där på soffan hörde jag konstiga ljud från skorstenen och förstod snart att det måste vara fåglar. Jag beordrade Björn att gå ut i trädgården och kolla skorstenen när jag satte en brasa här inne. Jag hann inte mer än få eld när det flaxade och brakade rakt ner i eldstaden och aska for ut i en stor del av rummet och en stare visade sig. Som tur var hamnade den inte rakt i lågorna och jag lyckades få tag i den utan att den flög ut i rummet. Stackaren var ju vettskrämd och blev överlycklig när jag släppte ut den i det fria igen. Och jag kände mig tillfreds efter att ha räddat livet på den lilla.
Nu skall jag köra hem till mor och bjuda henne på prinsesstårta och smörgåstårta.

Kommentarer

Ulla sa…
Men Bodil har du glömt vad du sa förra året??? Fram med gräsklipparen och klipp sönder löven, inte bra att slita så för axlarna:))
Bodil sa…
Ulla: Du är rolig du, klippa löven med gräsklipparen i rabatterna???? :)). Men.... jag har en plan för nästa år!!

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch