9 april 2012

 Nu är det så fruktansvärt tyst och tomt i huset igen. För 3 timmar sedan begav sig Uppsalafamiljen hemåt. Som alltid när de lämnar oss så är jag oförmögen att göra någonting, jag är inte lugn förräns jag hör att de är hemma igen och att allt gått bra, de där timmarna på vägen är oroliga.
De här båda blev riktigt goda vänner och kompisar.

Hanna sov över en natt och på morgonen myste hon med Agnes i soffan framför Tv,n



     
Mamma Jessica gjorde Clara så här fin i håret på påskafton men det var 
inte länge det fick vara så för Clara gillade inte frisyren. 

Påskafton firade vi med kusinerna Hanna o Gustav och Nette o Mange. Lena o N-A också,  samt mormor  Svea.
Efter påskmaten fick barnen ut i trädgården och leta godisägg och sedan ordnade vi en fiskdamm (heter det verkligen så?) där de fick fiska upp varsitt litet paket med en påskkärring i varje. Kärringen uppskattades väl så där, det var ju ingen leksak men som jag sa till Gustav att när du har egen lägenhet så kan du hänga upp den i fönstret och tänka på mormor!!!!. Agnes tog den till sig och kelade lite med henne. Sedan hade vi en liten lek med barnen. De skulle på några meters avstånd kasta ihopknycklade pappersark i en papperskorg. Vi hade sett detta kvällen innan på Minuten på Tv. De fick 4 ark var och om de träffade korgen tre gånger så vann de en krona!!!!! Hanna fick ihop 12 kronor, Gustav 8 och Clara 7. Clara hade lite svårt för att hon inte var lika duktig som Hanna, men hur lätt är det att vara lika duktig som en 10 åring när man är 5?, jag tyckte de var jätteduktiga alla tre.
En dag kom Jessica på den lysande idé. Hon tyckte att morfar och hon skulle försöka få ihop en gungställning. Förstår inte att hon bara kom på tanken. Med tanke på hur resultatet blev när han skulle göra en kaninbur till henne och Nette. De kom in och var förtvivlade för att den var så fruktansvärt ful och minst av allt liknade den kaninbur de tänkt sig. Jag fick istället be grannen om hjälp och han fixade till en precis som de ville att den skulle vara och så var det frid och fröjd.
De började i alla fall på en och till min häpnad så såg den väldigt fin ut men den var lite ostadig, så han plocka isär den igen och skulle göra om den. Men sedan var vädret inget vidare så det lades åt sidan. Igår Påskdagen var det fint väder och solen sken. Det blev tal om att åka till Ullared men Jessica drog sig ur, men jag och Mattias åkte iväg och var på Gekås omkring 14:00 och de stängde 15:00. Där var mycket bilar på parkeringen men inte så farligt trångt där inne. Vi hittade vad vi ville ha tag i och åkte hemåt strax efter 1/2 5. Har nog aldrig varit så kort tid där någon gång. Brukar köra hemifrån 07 och vara hemma igen vid 15 tiden.
Och vad hade hänt under tiden vi varit borta...........gungställningen var färdig och vi hade köpt gungor så nu var det bara att provgunga. Och gungan är jättefin, jag är väldigt imponerad av resultatet.
Kan nästan öppna lekpark här till sommaren.
Försökte lägga korten här nere men de vill inte alls det, vet inte vad jag gör för fel så det får bli så.
Vi har haft en mysig vecka även om vädret inte varit alltför lockande att vara ute i.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch