Nästan frost

I morse hade termometern stannat på 0,5 grader så nu är det bara att vänja sig vid att så här kommer det nog vara ett tag framöver. I gengäld skiner solen nu från en klarblå himmel, härligt.
Plockade ner studsmattan igår och klippte gräset, sista gången för i år?? nej det tror jag nog inte. Innan detta så ringde U och undrade om jag bjöd på kaffe så skulle hon komma över med kaka, klart jag satte på kaffe. Skönt med en liten pratstund och tillika en god kaka, härligt med trevliga och snälla grannar.
I förmiddag har jag äntligen fått ordning på några förvaringsskåp där uppe, det var en förfärlig röra i dem, men nu kan jag hitta mina grejer igen. Så länge det nu varar! Skönt när man får det gjort i alla fall.
Kom ju hem i tisdags kväll efter att ha varit i Uppsala hos barnbarnen några härliga dagar. Vi hade tur med vädret, inget regn. Däremot hade det tydligen regnat och blåst här nere som bara den. Skönt att man hade rest ifrån detta oväder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars