Hon gjorde det!

Planet från Stockholm, Arlanda har precis landat och inuti detta sitter en liten Clara 5 år alldeles själv. För några veckor sedan bestämde hon sig för att hon ville flyga helt själv till mormor och morfar för det får man ju när man fyllt 5. Och idag tisdag kl 15.50 landade hon i Ängelholm. Här kommer hon traskande med flygvärdinnan och har ännu inte sett oss. Det hade gått jättebra och hon hade varit såå duktig sa de.

Jag trodde nog att när hon skulle vinka av mamma och pappa och lillasyster så kanske hon ångrade sig men nej hon följde snällt med värdinnan (som var en kille). Men mamma tyckte det var jobbigt efteråt och det förstår jag så väl. Lilla tjejen alldeles själv ut i "stora vida världen". Men nu tror jag att det är en väldigt stolt mamma och säkert även pappa som har en så duktig tjej.

På hemvägen sa Clara att det gjorde lite ont i öronen när de skulle landa + att det var lite ensamt på planet och att "jag gör aldrig om det" :)) I alla fall inte förrän jag blir större.



Kommentarer

Ulla sa…
Det har hon snart glömt och när hon längtar efter mormor och morfar nästa gång får dom nog snällt beställa en biljett till henne (tror jag). Hon var jätteduktig, och säkert växt 5 cm denna eftermiddag.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars