Ännu en vecka till ända och vad har jag använt den till? Städat färdigt ett rum till, grävt i en rabatt. Har inte brytt mig om att gräva på några år, det behövs egentligen inte, men nu kunde jag inte låta bli, det blir så fint efteråt. Får se om det blir någon fortsättning. Sitter nu och lyssnar på Melodikrysset och ett barn är med idag och hon berättade precis att hon hjärnforskar och vill bli hjärnforskare och det har hon velat ända sedan hon var 4 år, idag 9.:. Snacka om att man vet vad man vill! :)) Fortsättning på min vecka; jag har varit hos läkare och tagit några prover som jag brukar en gång om året, bara hoppas att allt är bra. Onsdag, torsdag hämtade jag barnbarnen efter skolan. Onsdag var vi här och torsdag stannade jag där, passade på att gå ut med Egon (hunden) när jag var där. De har Hallandsåsen några hundra meter från huset och det är så fint att gå där i bokskogen men det hade fallit en massa löv så jag hittade inte den stigen jag tänkte ta, så vi fick ta en tur ute på en gräsåker med långt blött gräs. Jag blev blöt om skor och sockar och Egon sina små ben och magen, men vad gjorde det, fortfarande ganska varmt i luften. På kvällen följde Nette och Hanna med in till Laholm och Ladies evening som är en kväll för bara kvinnor. Affärerna har öppet mellan 18-21 och visar upp sig och ger procent på vad de säljer, lite modevisning bjuder på lite snacks och dricka och länsförsäkringar bjöd på en jättegod cupcake från Signes café, osv. Vi gick en liten sväng i några affärer sedan blev vi hungriga och gick in på AnnaBelle och satt i värmen och åt gott, mysigt och det bästa av den kvällen. Nu ska jag gå ut och räfsa och sopa bort lite löv utanför och sedan kommer Hanna och Gustav och ska sova över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars