Hektisk vecka

Idag har det varit riktigt skönt väder, sol hela dagen, satt ute en timma på em. Björn kunde inte hålla sig från skogen utan var iväg och plockade ytterligare en massa trattkantareller. Själv var jag mest trött efter lördagkvällen då vi var på 65 års kalas och åt en massa god mat. Fast nu framåt kvällen blev det lite fart i mig och jag bakade kanelbullar och tobleronekakor.
Veckan började med att jag städade garderober och sovrummet och hängde upp nya gardiner. Kvällen linedance.
Onsdagen fortsatte jag med att städa datarummet och bytte gardiner även där.
På kvällen var jag på syförening, en förening som jag aldrig varit med i. De andra hade gjort ett uppehåll på flera år och när de nu skulle återuppta den så blev jag tillfrågad om jag ville vara med. Vi syr inget utan äter god mat och pratar en massa.
Torsdagen blev det en sväng in till mor och på kvällen var jag på modevisning i Killeröd på Hallandsåsen. Ett café med en jättefin utsikt, god mat och gott bakverk och en underbar räksmörgås. Vi betalade 150:- och fick en räksmörgås med massor av jättegoda stora räkor + ett glas vitt vin efter detta fick vi kaffe och en Bernadotte tryffeltårtbit. Vi fick också varsin lott. Efter modevisningen av kläder från Green House och Miss Elly (underkläder), var det dragning på lotteriet och ......jag vann ett presentkort på 300:- Jag hade sneglat på den här lite tjockare polon men tyckte den var lite för dyr, men med presentkortet så blev det ett köp, och det ångrar jag inte, den är både snygg och varm. Fredagen städade jag hallen och på kvällen Kom U och H och höll oss sällskap.
Lördagen var Björn iväg och styckade älgen som de skjutit och på em la vi ner kött i frysboxen och som sagt sedan var det dags att göra sig i ordning för kalas.
Det var denna veckan det.

Kommentarer

Ulla sa…
Ni får snart köpa en frys till:)))
Mina kakor är slut nu, så jag får också baka.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars