Vilka härliga dagar vi haft, kalla nätter men soliga fina dagar. Härligt.


Igår var jag i Tyskland några timmar..... Gick upp 03:40 för att vara färdig 04:30 då bil kom och hämtade mig. 05:00 avgick bussen från Laholm mot Tyskland för att proviantera div våta varor! Jag har varit med en gång tidigare för flera år sedan och sa till mig själv att aldrig mer, gå upp så tidigt för att åka buss i 10 timmar för att köpa öl, vin och sprit, näää. Men en grannfru ringde och undrade om inte jag skulle följa med, det fanns en plats över och efter lite tvekande så sa jag ja. Enda gången jag ångrade mig var när jag lade mig i fredagskväll och när klockan ringde 03:30. Nej det blev en riktigt trevlig resa med trevligt resesällskap och en bra busschaufför. Jag ångrade mig absolut inte och fick inhandlat lite vin och lite öl, samt lite sprit till julabesken. Vi var 33 i bussen som rymmer 52, men gränsen var satt vid 33 och det förstod jag när vi höll i Burg och allt skulle lastas in i bussen + att den hade ett släp bakefter, och den blev fullastad! Hade alla handlat som jag och min granne så hade nog bara släpet blivit fullt men jösses vad de handlade, båda sidorna på bussen blev proppfulla!! Nu är det väl så att många handlar även till bekanta och vänner, men i alla fall. När jag trodde att nu kan det inte gå in mer så kom det några ytterligare som hade fullastade vagnar och på något vis lyckades chauffören få plats med det också. Hur som helst, trevligt hade vi i alla fall och det var inte någon som var överförfriskad, alla skötte sig. 18:30 var vi hemma igen och sedan bort till grannen som vars man hade lagat jansson och stekt prinskorvar. Smakade ypperligt. 22:00 var jag så trött så trött så då var det dags att gå hem och lägga sig. Det var den dan det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch