Vaknade i morse vid 06 och fick för mig att jag skulle ta en sväng till Ullared. Tänkte inte särskilt länge utan upp ur sängen, göra mig i ordning och sedan sticka iväg. 06;55 körde jag, först tanka bilen och sedan iväg. Jag var i Ullared precis kl 08, de öppnar 08, fick en jättebra parkering, inte så många bilar. De första två timmarna var det lugnt och inte så mycket folk men sedan...... då hade alla bussar anlänt och det började bli en aning trångt vid vissa ställen som, leksakerna och hudvårdsartiklarna. 11:30 var jag verkligen trött i benen och hungrig så då blev det ett besök i den nya restaurangen. Den är ganska stor och det satt mycket folk där och åt. Maten var också riktigt god. Därefter blev det en sista koll och sedan körde jag hemåt och var hemma igen 14:30. Hittade inte så värst mycket, det blev en vit jacka, ett linne och en scarves, detta var allt i klädväg sedan blev det en del annat smått och gott. Men man är ganska nöjd och trött när man kommer hem. I våran trädgård har vi ett träd som skall beskäras i alla fall vart annat år, och i år var det dags. Vi har hållit på med det i 14 dagar, Björn började med att ta lite då och då och häromdagen tyckte jag att nu får det bli gjort färdigt. Jag gick ut, klev upp på stegen och började såga. Det är minsann inte så enkelt som man tror, livrädd att ramla ner och trädet svajar en del när man sågar så jag tog inte så många grenar. Antagligen börjar trädet bli för gammalt, kanske det är ihåligt också. Därför fick det sista vara tills Björn kom hem och han tog några av de grövsta grenarna och sedan tog jag resten medan han höll i stegen. Nästa gång åker nog hela trädet ner, kanske säkrast innan någon av oss ramlar ner.
Så här såg trädet ut när jag var färdigt med det, inte så många grenar färre. Här är resultatet, såå skönt att det är gjort

Kommentarer

Anonym sa…
Jag håller nog med om att det är rimligt att såga ner hela skiten nästa gång istället för att ni ska ramla i backen.
Kul att komma iväg till Ullared även om man inte hittar så mycket.
/Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars