Just nu försvann solen, annars har det varit strålande solsken både igår och idag. Det ser så varmt och skönt ut inifrån. Igår tog jag cykeln ner för att posta ett brev och det var inte alls det sköna vädret som jag trodde. Det blåste rejält när man kom ut på öppna fältet och var riktigt kallt, brrr. Idag har jag tagit en promenad på 50 min och när jag gick här bland villorna var det underbart väder men återigen ute på öppna fälten var det väldigt, väldigt kallt, blåste östlig vind och bet rejält i ansiktet. Ingen vårvärme här inte, termometern visar +5 men det känns som minusgrader. Kan dock glädjas åt att det kommer bara bli bättre, förhoppningsvis. Är glad att jag inte bor i Japan, där snöar det tydligen, stackars människor, elände på elände, hur mycket ska de behöva stå ut med?
I väderleksprognosen läser jag att vi kan få 10-15 cm nysnö i natt, bara tacka och ta emot.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars