Neeeej!

Våren kom verkligen av sig. Igår blåsigt och regnigt, riktigt ruggigt, verkligen kontrast mot föregående dag. I dag dalar stora snöflingor ner fast det ser ut att övergå i regn. Blir en innedag, ska försöka mig på att brodera namn och en liten rosa krans på en dopklänning. Jag kan verkligen inte brodera. Vi har en dopklänning som våra tre barn har haft och sedan 3 barnbarn och nu det fjärde. Min mor har broderat alla tidigare namn men nu har hon lite problem med synen när det gäller att sy så jag får försöka göra så gott jag kan, huvaligen.
I gårkväll var jag på bio igen och såg filmen om Cornelis Wreeswijk. Ännu en stark film, vilket liv han levde och så tragiskt att han gick bort så pass ung, inte fyllda 50, alldeles för tidigt. I alla fall var det en mycket bra film. Nu har jag kommit riktigt in i filmtittandet, jag går helst och tittar på bio inte lika trevligt att se film på Tv. Det är vad jag tycker. Vilken blir nästa film?, jo jag har tänkt se den med gänget från Glada Hudik för jag tycker de är såå underbara.

Kommentarer

Ulla sa…
Nu håller jag faktiskt med dej, var inte snö vi ville ha idag. Som tur är har det gått över i regn, jag som ska hämta C.

Det filmen vill jag också se, vi kan höras.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars