Alla hjärtans dag

Gustav, den lille spjuvern, har fått tag i morfars glasögon.
Hanna i sin nya mössa

Barnbarnen, 2 av dem, har varit hos oss hela helgen. Kom i fredags förmiddag och åkte hem nu ikväll, föräldrarna har varit i Norge. Tyvärr fick Hanna feber, 39,4 i fredags kväll. Vi skulle varit in på 25-årskalas till Halmstad, men det blev bara Björn och Gustav som kunde köra dit. Efter lite Alvedon så var Hanna ändå ganska pigg och vi hade en mysig kväll och tittade på Let´s dance. Innan på dagen hade vi varit in och handlat garn till en "hängmössa" (Åremössa) som Hanna ville att jag skulle sticka till henne. Man skulle sticka med stickor nr 10 men jag stickade med 9.or och den blev färdig på kvällen, men.... den såg inte klok ut. På lördagmorgon rev jag upp alltihop och tog istället stickor nr 7 och nu blev den helt perfekt eller i alla fall ganska och Hanna var nöjd. Hanna hade feber lördagen också, nu 39 på kvällen och idag söndag hade hon 38,6 ikväll. Så vi har ju inte kunnat vara ute något. I alla fall så i em åkte jag med Margit till Lögnäs hotell, där var invigning av nya spaanläggningen. Det var trevligt att få gå runt och titta och om man beställde någon behandling idag så lämnade de 20 %. Vi bestämde oss för att åka dit onsdag den 24 och få prova spa och få en 25 min behandling som kallades, regndroppsmassage. Ska bli spännande att prova på. Sedan blev det fika med fastlagsbulle här hos oss.

Kommentarer

Katrin sa…
Jag tycker att Hannas mössa ser supertuff ut!! Kul när det går att skapa något så fort... Mindre kul att hon skulle få feber just under "er helg"... men, men ni fick rå om varandra iaf :-)) Låter lyxigt med er spa-behandling, hoppas den är lika skön som det låter. Du får lämna en rapport efteråt...
Ha d gott i snöovädret, kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch