Födelsedag

Denna fick Jeanette som födelsepresent.
Idag är det Jeanettes födelsedag. 36 år sedan hon föddes, hur gammal är jag egentligen?? Nä det glömmer vi! I alla fall firade hon födelsedagen igår em. Vi var ditbjudna 17:00 och hon bjöd på jättegod grönpepparkyckling, sallad och ris. Vi var 22 personer, huset fullt. I lördagskväll var vi och såg Laholmsrevyn. De har lagt den på hösten istället för efter nyår och det är ganska bra för det finns så många andra revyer just efter nyår. Den var riktigt bra, man måste ha i åtanke att de är ju amatörer och har inte så mycket pengar att röra sig med. Verkligen sevärd, verkade vara så gott som fullsatt och det är ju kul.
På förmiddagen körde jag till Lilla Böslid och julmarknaden på Hushållningssäll-
skapets gård. Där fanns sill, korv, bröd, grönkål, bröd och ost till försäljning. Tomtar i alla de former samt en utställning av Oppenheimers fina tavlor. Jag tog en kopp kaffe och fralla också innan jag gick därifrån och kunde inte låta bli att köpa en get som var klädd med granris. Jag har alltid tyckt att de är så fina men varit för snål för att köpa någon men i år så fick en följa med mig hem och jag var väldigt nöjd med köpet.
Idag skall här göras pressylta, Björn kokar läggar för fullt och om någon timme anländer Ove och de två ska själva göra det. Det har blivit lite tradition, tror det är 3:e året som de gör detta och de har väldigt roligt när de håller på. Själv sak jag gå en våning upp och sätta mig och måla porslinstomtar. Har inte målat på flera år så får se hur detta ska gå, ska bli lite roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars