Fredag

Gigantiskt nystan, ska räcka till hela koftan, spännande.
Ännu en vecka till ända. Tiden bara rinner iväg. Det har varit många grå och mörka dagar men igår var det en helt underbar dag. Solen tittade igenom lite också. Jag gick ut för att räfsa upp en massa löv som lagt sig vid trappan men sedan kunde jag bara inte gå in. Hämtade häcksaxen och klippte häcken, skulle bara tagit en liten bit men det blev nästan det mesta, kunde inte sluta för vädret var så ljuvligt och fåglarna sjöng. Härligt. På kvällen blev det gympan och det kändes ska jag säga, var ganska så trött när jag körde hem. Förra veckan såg jag ett mönster på en kofta i Allers och blev sugen på att sticka, man skulle sticka med 6:or och 7;or. Satte mig vid datorn för att hitta garnet och beställde. Fick det i tisdags och har nästan stickat bakstycket färdigt, och det roliga är att ett nystan garn skall räcka till hela koftan. Läste att det innehöll 600 m garn!! Nä nu är det snart Idol och sedan måste jag bara se Skavlan, tycker det är ett intressant och underhållande program.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars