Grått, grått, grått

Busiga Ofelia och Hanna. Hästarna är inte särskilt vackra i sina vinterpälsar.
Majken, Ofelia och Hanna

Hemskt vad dagarna är gråa och trista, ljuset försvinner ju, det är mörkt mest hela dagen. Råkallt och ruggigt också. Fast igår tog jag på mig rejält + vantar och mössa och begav mig ut på promenad och det var riktigt härligt. Det blev t.om en dubbelrunda och sedan mår man så mycket bättre. I söndags var det fars dag och då blev det en tur till hästarna med barnbarn och föräldrar. T. om jag var med och jag ledde hästen när Nette red på den. Kände nästan lust till att börja mocka också...., vad är det som händer med mig?? Annars har det mest gått i slowmotion här tycker jag. Igår fm var jag med Nette i Halmstad. Hon hade köpt en blå (turkos) långklänning men vart lite inne på att byta den till en orange. Hon provade båda och det var fantastiska klänningar båda två (likadana, fast olika färg bara) och det blev byte till den oranga, den var riktigt riktigt snygg på henne, så nu kan hon gå på bröllop. Idag stod det i tidningen att kommunen hade köpt in "hattar" (fula mössor, vill jag säga) till politikerna för att de (hattarna) skulle påverka dem så de hade lättare för att ta rätt beslut........ ett stort skämt eller??? Man hade köpt in hattar för 18 000:- !!!!! Innan har det bara pratats om att spara. De kunde vikit varsin tidningshatt istället, billigt och säkert samma inverkan. Liknar rena ram lekstugan i kommunhuset. Vi fick en kvinnlig kommunchef och då trodde man att hon skulle kunna vara lite vettig och ha sunda ideér men......... Tror jag skall ta en lång promenad nu istället.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej på dig,
Det är ju riksnyheter :-) Hörde det på P3 imorse.
/Jessica
Katrin sa…
Halloj! Ja du, man har faktiskt svårt att ta våra politiker på allvar.... hade det varit 1 april så hade jag kunnat förstå det här med "hattarna", men det liknar mer o mer en ren lekstuga. Med VÅRA pengar!!!! Hoppas att det blir hett om öronen för dom efter detta idiotiska påhitt!! Hoppas okså verkligen att inga av våra politiker tar på sej dessa hattar.
Tänk om man kunde trolla lite med vädret, skulle behöva lite energi-strålar från solen NU!! Allt är så grått, mörkt o tråkigt.
Ha d gott i höstmörkret, kram Katrin

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars