Dagarna bara försvinner. Idag har jag varit på lasarettet och hämtat min mor och kört henne till Knäred där hon nu ska vara i 14 dagar och bli rehabiliterad. Hon tyckte väl först inte att det var så kul att behöva hamna i Knäred, men när vi pratat en stund så tyckte vi att det kvittar ju var hon är bara rehabiliteringen är bra. Och den är nog mest effektiv i just Knäred. Hon fick ett eget rum med TV, radio o telefon, toa och dusch, och lugnt och fridfullt verkade det vara. Trevligare att hälsa på henne här där man kan sitta i lugn och ro och ta en fika tillsammans. Personalen verkade jättetrevliga, åtminstone de vi träffa idag. Hon fann sig väl tillrätta och jag tror att detta ska gå bra. Nu gäller det bara att träna det onda benet så hon kan gå igen utan att behöva hålla i något Idag skulle jag egentligen jobbat i Butik´n men det fick vi ändra på så jag ska vara där i morgon i stället. Lite otur för idag hade två väninnor kommit dit för att överraska mig och så är jag inte där, typiskt. Hade varit kul att träffa dem där. Annars har det varit en fin dag idag med lite sol men vinden var svinkall, nu vill vi ha våååååår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars