Bio

Idag har vi varit utan vatten igen, hoppas det var sista dagen. Hade ju inget varmvatten igår, så idag fick röris komma hit. Det satt en massa smågrus i kransilarna, eftersom det är bytt vattenledningsrör och vattnet är alldeles brunt. Inget vidare alls. Jag har kranat och kranat hur mycket som helst och fortfarande är det svagt brunt, förstå att man är en aning irriterad. Tur man inte har småbarn i huset, förstår inte hur det skulle gått med avstängt vatten från 08-14 i 6 dagar??? Men nu är det förhoppningsvis över. Det var hög tid att byta rören för det fanns visst en massa beläggningar, något år till så hade det nog varit helt tätt. Men.... så fick jag överraskat besök på em av grannen som kom över med en present till mig, tack U för att du kom och livade upp min trista dag, i all min röra ( har städat bort julen också idag, men det gick i ultrarapid). Nu har jag precis kommit hem från bion. Såg att de visade filmen "Maria Larssons eviga ögonblick", den fick ju guldbaggen som årets bästa film. Och den var verkligen riktigt, riktigt bra, den var fängslande från början till slut. Mycket, mycket bra, jag kan bara säga: se den!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars