Hemma igen

Hemma igen efter en härlig vecka i Stöten 4 mil norr om Sälen. Åkte längdskidor varje dag, 7 km och det var jättemycket snö. Vi åkte upp den 3 och väglaget var inte det bästa. Snömodd och blixthalka så det tog sin lilla tid, men vi kom lyckligt fram. Startade kl 06 och var uppe 16:30. Det lustiga var att när vi svängt av vägen mot Stöten fick vi en bil bakom oss och det visade sig vara Jessica med sällskap som hade kört från Uppsala, bra timing. Vädret var sedan helt underbart hela veckan med sol emellanåt. Tyvärr åkte Jessica på kräksjukan på måndagkvällen och låg hela tisdagen. Vi andra undrade vem som skulle bli nästa offer men det hände inget mer som tur var. Torsdagen åkte vi ut på skotersafari upp på fjälltopparna och det var rent lyriskt att se, det var så fint så det går bara inte att beskriva. Både jag o Jessica prövade på att köra skoter en bit, men jag tyckte nog det var bättre sitta bak och kunna se sig omkring.
Det har varit en vecka med mycket god mat och vin och frisk luft och mycket snö, 1 m. När skall ´man få uppleva något sådant här nere?? Måste nog upp till nästa år också. Vi bodde i en liten stugby, lugnt och fridfullt några 100 m till skidspåret. Tack Jessica för att du kom på idén.
Sedan var det inte lika roligt när vi kommit hem för igår mådde jag illa rejält och på kvällen åkte jag på kräksjukan, skönt att man i alla fall hunnit hem. Det går ju över fort och nu ikväll känner jag mig ganska bra, lite matt bara.
Måste också bara få tillägga att jag blev förvånad över att det var så oerhört många danska bilar på väg uppåt. Jag roade mig på hemvägen med att räkna alla danskregistrerade bilar som vi mötte och det var 386 danska bilar på 1 timme!!!!!! Allrummet i stugan med braskamin
Skoterled uppe på fjället

Vår stugby hette Kronoparken


Clara skall med ut på skidtur, det tyckte hon var kul´, särskilt när det gick utför.


9 skotrar på rad





















































Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde