12 november

Dagarna bara rullar på snabbare och snabbare tycker jag.
I lördags var vi och såg Laholmsrevyn som var jättebra, ett duktigt revygäng. Innan dess skulle vi äta på restaurang och hade beställt bord men när vi kom dit sa de att det var inget bord beställ, och vi som var sex st. Men....säger hon som tar emot oss, vi fick precis ett återbud på sex personer ;-) så då fick vi det. Vilket sammanträffande! Efter revyn blev det kaffe och god kaka inne hos grannen. Sedan framåt natten började det blåsa full storm. Jag vaknade 03:30 av ett brak och sedan en rejäl duns. Förstod att det nog var ett träd som föll och till sist var jag bara tvungen gå upp och kolla. Mycket riktigt, utanför husgaveln på kommunens mark hade ett träd ramlat. Det blåste ut av bara den, orkanbyar emellanåt, men på morgonen hade det avtagit och solen tittade fram. Denna natt blev jag också RIK!!.........på LÖV!!!!. Utanför häcken ligger massor, men jag orkar bara inte ta tag i dem, hoppas de kan ge sig iväg så småningom.
Fars dag var det på söndagen. Då fick vi åka ner till Båstad och kolla hästhoppning, stora hästar för både Nette och Hanna o Mange jobbade där. Tittade ett tag och tog en fika innan vi åkte hem igen.

Måndagen, släktforskning på förmiddagen och linedance på kvällen.
Tisdagen städade jag datarummet och hallen från topp till tå och kvällen åter linedance. Jag var jättetrött när jag körde dit och ingenting fungerade i huvudet, jag dansade fel flera ggr och de tyckte jag såg väldigt trött ut. Jag tänkte att nu åker jag väl på något skit men det har klarat sig.

Igår onsdag var jag på Kafferep i Solbacken. Får vara stand in när det är någon som inte kan i ett gäng. Först dricker man kaffe och en massa goa kakor. Sedan ska vi svara på 12 olika frågor och efter sex frågor så uppträdde Erika Sjöstrand som är sångerska i Drifters. Hon var ensam här och sjöng till inspelad musik och hon sjunger ju bra. Sedan fortsatte frågestunden och sedan samlas alla lappar in och det är dragning. Fem ganska fina priser till de som lyckats pricka in flest rätta svar, men där var inte jag med alls. Köpte också en lott för 20 kr där en vinnare gick lyckligt hem med 2000 kr. Men det var inte jag det heller. Dessa eftermiddagar som är en gång i månaden 4 ggr är väldigt trevliga och det är väl omkring 250 personer. Nästa gång i december är det Sten Nilsson från Sten & Stanley som ska komma och det har varit utsålt länge, men nu har jag tur igen, en som inte kan komma med och då fick jag den platsen.

Idag har jag städat några köksskåp och ikväll ska jag till vuxenskolans lokaler och lyssna på en som ska berätta hur man tyder gamla skrivstilar i släktforskningen. Ska bli spännande om det ska gå och lära för när man kommer tillbaka till 1700 talet är det ibland omöjligt att läsa vad prästerna skriver. Tror inte det kommer bli lättare efter ikväll men jag åker in och lyssnar i alla fall.


Kommentarer

jessica sa…
Kollegorna frågade i måndags om det hade varit oväder hos er. Jag svarade att jag pratade med er i söndags men ni sa inget så det var nog inte så farligt :-) Tur att du har blogg så man får veta hur det faktiskt var.
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars