28 november




Hänt i veckan. Måndag, Avslutning på släktforskningen. Kvällen linedance i Laholm, nu två gånger kvar.
Tisdag. Skulle vara hos tandläkare på lasarettet redan kl 08. Tandköttet ser visst inte riktigt ut som det borde, hon tog ett vävnadsprov som skulle skickas iväg och jag ska dit den 5 jan igen och se om det skett någon förändring och få veta vad provet visat. Sedan gjorde jag några ärenden och hittade också julgardiner som jag tyckte såg fina ut. Har varit på jakt efter nya i flera år men inte hittat några som jag tyckte om precis, har då tyckt bättre om mina gamla, men nu hitta jag på Rusta av alla ställen.
Onsdag. Plockat fram alla tomtarna och adventsljusstakar. Nu kommer allt att sättas fram till första advent, tycker det är så kort tid om jag väntar till julveckan. Jag vill njuta av dessa veckor fram till jul. Jag måste plocka bort en del saker innan tomtarna kan sättas fram och det brukar bli en salig röra så det är så skönt att få det gjort.
På kvällen var vi på bio och såg En helt underbar jävla jul. Den var både bra och rolig, väldigt bra.
Torsdag. Nu är de flesta tomtar på plats och även adventsljusstakar och stjärnor.
På em var vi i Grevieparken på Skivor till kaffet. Hasse Andersson håller i det men just nu är han ute på turne´ så det var en tjej vid namn Jessica Persson som höll i det. Hon var kanonbra, rolig och skämtsam. Inte så konstigt att hon fixa detta egentligen, hon är tydligen både stå upp artist, och medverkar i revyer, var från Osby. Hemliga gästartisten hette Glenn Wish och sjöng Elvislåtar och spexade tillsammans med Jessica. En lyckad eftermiddag med en massa goa kakor.
Två av mina tomtar är väldigt gamla och har funnits i hela mitt liv.
Denna fick jag av min morfar på min första julafton. Den är lite tilltufsad av katten men hänger med ändå.

Denna är också väldigt gammal, tippar på 70 år. Förra julen var jag och barnbarnen lite nyfikna på vad som fanns i säcken så vi öppnade den och fann små kalvar och små grisar. Det är givetvis min mor som har lagt dit dem.
Kransen som jag gjorde förra lördagen är på plats.

Julstämning i köket. Nu ska jag bara njuta.

Idag är det en regnig och mulen dag och 4-5 plusgrader. I mitten av veckan ska det kunna bli 11 plus och så för knappt en vecka sedan i söndags morse hade vi -14 grader. Snacka om temperaturskillnader. Just nu blåser det inte men det pratas om att vi ska få hård vind framåt kvällen. Tur jag har putsat fönsterna!!, eller?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars